یکی از ۱۰ هکر خطرناک جهان را بشناسید- قسمت اول

dialoose_1309384249_Expert
دنیای هکرها هم دنیای پیچیده‌ای است و «خوب، بد، زشت» دارد. همه هکرها تحت پیگرد قرار می‌گیرند اما هکرهای بد، بابت اقدامات خطرناکی که علیه کاربران یا سازمان‌ها در فضای مجازی انجام می‌دهند، همواره در لیست سیاه پلیس فدرال آمریکا FBI قرار می‌گیرند و به همین خاطر نیاز است تا آنها را بیشتر بشناسیم.

هکرها از حملات سایبری خود مقاصد مختلفی دارند و یک دسته از آنان تنها برای اینکه امنیت شبکه‌های کامپیوتری را بالا ببرند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند و دسته‌ای دیگر هم می‌خواهند ضعف و حفره‌های امنیتی را به رخ سازمان‌ها و دولت‌ها بکشند و خود را نیز مطرح کنند.

 

اما دسته سوم از همه خطرناک‌ترند که همیشه در سایه قرار داشته و برای کسب درآمد هنگفت، دست به حملات سهمگینی علیه کاربران در فضای مجازی می‌زنند.

هکرهایی که تحت تعقیب ویژه قضایی قرار دارند، نزد قانون به کلاه سیاه شهرت داشته و این هکرها معمولا افراد حقیقی هستند که مقامات قضائی آمریکا سخت به دنبال‌شان بوده و خواهان دستگیری‌شان هستند تا آنها را به اشد مجازات برسانند.

تا کنون ۱۰ هکر بسیار خطرناک شناسایی شده‌اند که در سال‌های گذشته دولت‌ها و دستگاه‌های قضایی همچنان به دنبال‍‌شان هستند.

تلاش می‌کنیم هر هفته یکی از این کلاه سیاه‌ها را معرفی کرده و شما را از اقدامات مخرب‌شان آگاه سازیم. در این مطلب به سراغ دهمین نفر لیست سیاه کلاه سفید‌ها می‎‌رویم:

کارلوس انریکه پرز ملارا Carlos Enrique Perez-Melara

کارلوس که دانشجوی سابق کالج سان دیاگو بود، در سال ۲۰۰۵ به دلیل جرائمی از جمله ساخت، تبلیغ و فروش ۳۵۰ برنامه‌ مخرب الکترونیکی که همگی جرم محسوب شد، تحت تعقیب قرار گرفت.

برنامه‌هایی که او طراحی و ارائه کرد، برای اختلال در ارتباطات، شنود مکالمات و افشای آنها صورت می‌گرفت و همچنین اطلاعات کاربران برای اهداف مالی و کسب درآمد به سازمان‌ها منتشر می‌شد.

کارلوس پس از طراحی و فروش سیستم‌های هک به کلاهبرداران، شناسایی و در دادگاه به پرداخت ۸ میلیون دلار جریمه و نیز ۱۷۵ سال حبس محکوم شد.

کارلوس پرز بدافزار معروفی به نام Lover Spy راه‌اندازی کرد که با آن نحوه اخاذی و سرقت آنلاین از مردم را تبلیغ می‌کرد و بسیاری از کلاهبرداران با خرید نرم‌افزار Lover Spy از کارلوس به مبلغ ۸۹ دلار، هر فردی را که در نظر داشتند، مورد هدف قرار می‌دادند.

این برنامه مخرب طوری عمل می‌کرد که فرد کلاهبردار با فرستادن کارت تبریک یا یک پیام عشقی الکترونیک به فرد مورد نظر که در ظاهر پیامی بی‌خطر جلوه می‌کند، قربانی را وسوسه می‌کرد تا پیام را باز کرده و به محض باز کردن پیام، در دام هکر گرفتار می‌شد.

این بدافزار طوری طراحی شده است که برای ۹۹/۹ درصد از کاربران غیرقابل تشخیص بوده و تماما گمان می‌کردند که با باز کردن پیام عشقی یا کارت تبریک مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید.

اما با نفوذ Lover Spy به سیستم قربانی تمام فعالیت‌های وی از جمله ایمیل‌ها، پسوردها، محتوای اطلاعات در تالارهای گفت‌وگو مثل Skype و حتی رکورد خریدهای اینترنتی به فرد کلاهبرداری که این بدافزار را از کارلوس خریداری کرده، منتقل می‌شود.

این بدافزار آنقدر خطرناک و مخرب است و طوری به کامپیوتر قربانی نفوذ می‌کند که حتی قادر بوده محتوای فایل‌های داخل هارد درایو را تغییر داده و بدتر از همه اینکه وب کم قربانی را هم روشن کند.

حدودا ۱۰۰۰ نفر از کارلوس این بدافزار را خریداری کردند و هر یک از آنها به ۲هزار نفر کارت‌های الکترونیک مخرب ارسال کرده‌اند. تخمین زده می‌شود دست کم نیمی از این ۲ هزار نفر، قربانی بدافزار Lover Spy شده‌اند.

این بدافزار آنقدر پرقدرت و پیچیده بود که آنتی ویروس‌ها هم نتوانستند آن را تشخیص داده و در نهایت FBI آن را کشف کرد و در ادامه توانست محل زندگی کارلوس را شناسایی کند.

کارلوس پس از تفهیم اتهام و اعلام جرم علیه او در سال ۲۰۰۵ به دادگاه بازنگشت و تا کنون متواری است.

برخی از کلاهبرداران که از کارلوس Lover Spy را خریداری کرده بودند، دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *