نرم‌افزارهای همراه من: feedly یک خبرخوان خوب

feedly news reader

من به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتم تعدادی از نرم‌افزارهای مفیدی را که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنم معرفی کنم. باشد که برای سایر دوستان نیز مفید باشد…

من روزانه به پایگاههای خبری، وبلاگها و وبگاههای زیادی سر می‌زنم و خبرهای مورد علاقه ام را مرور می‌کنم. طبیعی است زمانی که شمار پایگاهها زیاد شود، سرکشی به همۀ آن‌ها دشوار خواهد شد. به ویژه اگر بخواهید این کار را روی گوشی همراهتان انجام دهید.

یک راه مؤثر برای مرور خبرها استفاده از نسخۀ خوراک سایت یا feed و به اصطلاح RSS است. با استفاده از RSS دیگر نیازی به باز کردن سایت و احتمالاً دیدن مطالب بی‌ربط و تبلیغهای آزار دهندۀ گوشه و کنار صفحه نیست. بلکه می‌توان به کمک آن آخرین نوشته‌های منتشر شده را با یک نرم‌افزار خوانش RSS مطالعه کرد.

افزون بر این، استفاده از RSS به این معنی است که شما تنها نوشتۀ مورد نظرتان را بارگیری می‌کنید و دیگر نیازی به بارگیری محتواهای حاشیه‌ای مانند مطالب مرتبط، تبلیغها و نوشته‌های بی‌ربط نیست. اهمیت این مسأله زمانی پررنگتر می‌شود که شما از بسته های گران قیمت اینترنت گوشیهای همراه استفاده کنید. با RSS حجم مطالب بارگیری شده بسیار کمتر می‌شود و این به معنی کاهش هزینۀ اینترنت گوشی همراه شماست.

یکی از نرم‌افزارهای خوبی که برای خواندن RSS وجود دارد feedly است. این نرم‌افزار توانست پس از بازنشسته شدن خبرخوان گوگل بسیاری از مشتریان آن را به خود جلب کند. Feedly را می‌توان هم در مرورگر وب رایانه و تبلت داشت و هم در قالب نرم‌افزار در گوشیهای همراه .

feedly news reader

فیدلی ظاهری زیبا و ساده دارد. از زبان فارسی و نوشتارهای راست به چپ پشتیبانی می‌کند و کار کردن با آن راحت است. می‌توان به راحتی مطالب را با فیدلی دسته بندی کرد، برچسب گذاری نمود یا برای مطالعه در آینده ذخیره کرد. فیدلی ویژگیهای خوب دیگری نیز دارد. مانند به اشتراک گذاری نوشته‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا به کمک ایمیل، ذخیره سازی نوشته‌ها در سایر نرم‌افزارها مانند onenote، pocket و … (در مورد pocket در آینده مطلبی خواهم نوشت.)

feedly news reader

برای افزودن یک سایت به خبرخوان فیدلی معمولاً نوشتن نشانی سایت کافیست. فیدلی به طور هوشمند نسخۀ RSS بیشتر سایتها را برای شما می یابد. برای برخی سایتها نیز ناچارید حتماً نشانی RSS سایت را به فیدلی بدهید. البته این روزها بیشتر وبگاهها به طور خودکار نسخۀ RSS را تولید می‌کنند بنابراین جای نگرانی نیست.

فیدلی را نصب کنید تا ببینید چقدر زندگی را برای شما آسان خواهد کرد!

دریافت از Google Play
دریافت از کافه بازار
دریافت برای مرورگر کروم

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. میلاد گفت:

    با تشکر از سعید دوستداشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *