نرم‌افزارهای همراه من: با pocket همیشه چیزی برای مطالعه در جیب خود خواهید داشت

pocket read it later app

در بخشهای پیشین feedly و flynx را معرفی کردم. امروز نوبت pocket است.

همگی می‌دانیم که گشت زدن در اینترنت و خواندن نوشته‌ها با صفحه نمایشهای کوچک گوشی همراه اصلاً کار راحتی نیست. به ویژه اگر بخواهیم چندین صفحه را با هم باز کنیم کار سخت‌تر می‌شود. بیشتر وقتها ناچار می‌شویم بزرگنمایی صفحه را برای خواندن یک نوشته یا دیدن یک عکس تغییر دهیم. بیشتر این مشکلات به خاطر آن است که بخش بزرگی از صفحه های وب و محتواهای تولید شده بر روی اینترنت سازگاری مناسبی با مرورگرهای تلفن همراه و صفحه های نمایش کوچک ندارند. این مسأله زمانی که بخواهید متنهای طولانی را روی گوشی خود بخوانید بیشتر به چشم می‌آید.

pocket read it later app

با نرم‌افزار pocket خیلی از این مشکلات قابل حل است. Pocket را می‌توان بر روی تلفن همراه، تبلت و مرورگر رایانه نصب کرد و محتوای داخل آن را همزمان روی همۀ این دستگاهها داشت. شما می‌توانید هر صفحۀ اینترنتی را به شکل offline در pocket ذخیره کنید. این مطلب شامل فایلهای youtube، صوتی و عکس هم می‌شود. به این ترتیب می‌توانید در زمان مناسب بدون نیاز به اینترنت به محتواهای ذخیره شده دسترسی داشته باشید. ویژگی دیگر pocket آن است که می‌تواند مطالب ذخیره شده را در دو قالب web mode و reading mode به شما نشان دهد. قالب web mode ظاهر عادی سایت را نمایش می‌دهد. در حالت reading mode می‌توانید مطالب را بدون حاشیه های زائد، تبلیغ های آزار‌دهنده و مطالب بی‌ربط و با اندازۀ قلم دلخواه خود و پس زمینۀ تیره یا روشن مطالعه کنید. ضمن این که این نرم‌افزار سازگاری خوبی هم با نوشتارهای فارسی دارد.

امکان دسته بندی، برچسب گذاری، جستجو، به اشتراک کذاری مطالب و … نیز فراهم است.

pocket read it later app

ویژگی مهم دیگری که pocket دارد پشتیبانی از موتورهای خوانش متن (text to speech – tts) است. این ویژگی بیش از آنچه فکرش را بکنید به درد شما خواهد خورد. در یک مطلب جداگانه در این مورد توضیح خواهم داد.

من شخصاً از pocket زیاد استفاده می‌کنم به طوری که کار کردن با این نرم افزار جزئی از کارهای روزانۀ من است. از آنجا که معمولاً هنگام رفتن به محل کار حدود 45 دقیقه داخل ماشین هستم سعی می‌کنم مطالب شبکه‌های اجتماعی و سرخط نوشته‌های منابع مورد علاقه‌ام را با flynx و feedly مرور کنم. نوشته‌های طولانی را برای مطالعه در زمان مناسب در pocket ذخیره می‌کنم. اگر شما هم مثل من زیاد با گوشی خود در اینترنت می‌گردید و مطالب زیادی را مطالعه می‌کنید pocket حتماً به کار شما می‌آید.  🙂

دریافت از Play Store
دریافت از کافه بازار
دریافت افزونۀ Chrome
دریافت از Apple Store

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *